Her loggføres all bruken av nye båten vår.

- 2010

- 2009
Det ble dessverre lite "logging" i sommer, hehe.. men skal forsøke litt bedre i 2010 :-)
fortsettelse følger... (siste tur øverst)
18 November 2008 - Kjøleboks
Nå har postmannen vært her med pakke til oss, i den lå det komplett kjøle aggregat, klar til montering.
Dette blir nok montert i løpet av desember/januar en gang.

1. Oktober 2008 - Opplag
Lastebilen var klar og begge båtene ble hentet og lagt i krybber for vinterlagring.
Så med dette er denne sessongen i hvertfall over. dessverre...
Vi gleder oss allerede til neste sessong og mange fine turer.

Lørdag 27/09-2008
Været var sånn passe, men det kunne bli bra, så vi tok turen i båten denne helgen også.
Lørdag startet vi med å ta båten ned til fiskebrygga, der støvsugde, vasket og tørket vi støv osv..
Turen gikk så videre til tanking ytterst på Flekkerøya, 150 liter på tanken.. så da har vi 3/4 full tank i hvertfall.

Etterpå satte vi kursen for Ny-Hellesund, turen dit blåste friskt, og med et par meters bølger ble det en humpete tur, men tok det rolig og pent og gjemte oss bak de øyene og skjærene som er der.
Når vi kom frem til Olavsundet lå Laluna og et par andre båter der allerede, godt innpakket for vinden.
Etter litt om og men fikk jeg nå lagt til med rumpa inn, godt fortøyd til laluna, som igjen var godt festet i fjellet..
Her koste vi oss med god mat og drikke, og våknet opp søndag morgen til flott sol og vindstille..
Var ute å luftet Cito i 7 tiden, og så at solen kom opp og skinte på fjellene og trær og busker som stod i høst-drakt.
Etter lunch pakket vi sakene og dro hjem.
Hjemturen gikk fint på flatt vann, en nydelig tur. :-)

Onsdag 24/09-2008
Fisketur med gutta (Preben og Odd Birger)..
Vi dro ut til "nåløyet", der fikk vi 5-6 fisk.. makrell og lyr..
Solen skinnte og det var god temperatur.. t-skjorte vær :)

Lørdag 20//09-2008
Vi bare måtte ha oss en tur ut i dag, solen skinte så fint og tempen var helt grei.
Turen i dag gikk til Olav Sundet der Laluna ventet på oss. Her laget vi oss pølser og potetmos og satt i sola og koste oss og pratet skit. :)
Med på turen var Pia og Martine som var på besøk hos oss i helgen.

Siden vi skal i selskap senere i kveld ble det en kort tur, men vi tok en runde igjennom nye hellesund før vi satte kursen hjem igjen.
Vi bare måtte legge turen igjennom fiskebrygga (Ali-Stredet), og vi var ikke alene på sjøen, det var endel båter på tur.
Synd det bare ble en kort tur.. vi gleder oss til ny sessong..

Lørdag 13/09-2008 klokken 12.00
Vi pakker bilen og drar ut med båten. Ferden skulle egentlig vært en siste streif igjennom blindleia samt. overnatting i Lillesand. Men på grunn av brutal sjø over Kvåsefjorden, og en lettere sjøsyk skippshund (Cito), ble det i stedenfor en tur igjennom skippergada, deretter en runde inne ved nåløyet før vi la oss til i Stokksundet (i solen).
Det var kun 3 båter inne i sundet, så vi la oss longside langs bryggene.
Det ble flere fine turer i skogen med Cito, og Silje fant seg til rette i dobbeltsenga med vinduene.
Kvelden ble kjempefin, strålende sol og skyfri himmel. Senere kom fullmånen opp og vi fikk en nydelig høstkveld.
Temperaturen var rundt 12-13 grader, men sank ned mot 8-9 grader om natten.

Vi koste oss med fløtegratinerte poteter og svinekotteletter.. en deilig middag og feiring av nye båten vår.

Siden natten ble så kald som den ble var webastoen god å ha, den ble stående på minimum natten igjennom.
Neste morgen var det en grei temp i båten, og vinduene var dugg-frie. Den Webastoen gjorde virkelig jobben sin.

Søndag morgen fikk vi besøk av opphavet, og vi hadde en koselig dag sammen, dessverre glimtet solen med sitt fravær i dag. Men vi koste oss og satte kursen hjem.

Dette ble første og siste turen vi hadde med båten for i år, snart kommer krana å lagrer båten for vinteren.
Det er en del som skal gjøres før snøen kommer.

Ha en fortsatt god høst/vinter, så sees vi igjen til våren når snøen forsvinner, og isen smelter.